Rainy Day, 6 juni

6 juni 2017

We hebben goed geslapen en maar 2 keer, in de verte, een trein gehoord. Als we wakker worden regent het. Het is egaal grijs. Eerst maar even de kachel aan. Als het warm is, staan we op. Dat duurt gelukkig niet lang hier. Dan koffie zetten etc. Om 7.45 uur vertoont zich een klein streepje zon en dat geeft hoop voor de rest van de dag. We hebben geen lange reis naar Seward vandaag. We ontbijten met dure, maar heerlijke banana/nut muffins van Fred Meyer. We vinden dat de bedachte camping toch wel duur is en nemen de folders van Seward door. Even heroverwegen en kiezen voor Stoney Creek RV park. We doen het vuilniszakje in de niet zo bearproof vuilnisbak.

Om 08.40 uur gaan we rijden. Het Kenai visitor center is dan nog niet open. We rijden een stukje terug en zien een aantal bald eagles op de zandbanken zitten. Het is lastig foto's maken in de regen, maar het ziet er wel leuk uit.

Dan is het visitor center wel open. De omgeving is mooi, jammer van de regen en dus het uitzicht. Het is nu nog maar 47 F (8,3C) om 10.30 uur. Het is nog 13 mijl naar de camping. We willen eerst een plekje regelen en dan naar Seward voor wat boodschappen. Dit was weer een prima winkel. Ze hebben wat we zoeken en meer. We kopen allebei een t-shirt en ruim boodschappen. Het is allemaal lekker daar. Er was ook een liquor store naast, dus de biervoorraad is ook weer veilig gesteld.Ik heb een souvenir peper-en-zoutstel (met eland erop natuurlijk) gekocht en dat hebben we meteen in gebruik genomen. We hadden alleen een groot pak zout en een zak peper en dat doseert niet zo lekker. We moeten het onderweg alleen een veilig plekje geven, want het is wel breekbaar. In Seward hebben we geprobeerd te parkeren, maar dat kostte $ 10,- per dag en voor een deel betalen kon niet. We hebben verder gereden gekeken en als goede Hollander een stuk verderop geparkeerd waar het gratis was. Het was wel een eind lopen. We zijn toch blij dat we niet on The Waterfront staan. Seward stelt niet veel voor vinden we. Er is een aardig stukje bij de haven, verder is er niet veel te beleven. Het is nog geen hoogseizoen.
We gaan naar het kantoor van de Kenai Fjord Tours voor morgen. De man bij de receptie op de camping zei dat ze ons op zouden komen halen, maar dat blijkt niet te kloppen, daar hebben ze geen vergunning voor of zo. We moeten er tussen 07.00 en 07.15 uur zijn. We kunnen dan wel gratis parkeren achter het Marina hotel. Vandaar rijdt er wel een shuttle.

Toen zijn we naar de camping gegaan, hebben alles aangekoppeld en de doggy bag van de Turnagain Arm BBQ Pit genuttigd. Toen we bij de supermarkt waren werd het droog en warmer. Het is niet zo mooi als gisteren, maar het is goed te doen. De camping ziet er netjes uit. Maar een paar plekken zijn bezet. We hebben hier een full hookup.

We besloten om vandaag niet meer naar de Exit Glacier te gaan, maar overmorgen. Dan hebben we een vrij korte rit naar Soldotna, dus dan kan het eerst wel.

Het sanitair is prima hier; schoon en netjes. Wel eenvoudig, maar dat is vrijwel altijd zo. Wat opvalt in Yukon en Alaska, is dat de wc-deuren vaak niet of niet goed sluiten. Blijkbaar zijn ze niet zo preuts hier en hebben ze er geen problemen mee. Nu hebben we saloondeurtjes die iets te hoog zitten en niet geheel aansluiten.

We hebben net de foto's bekeken en wat ruimte op de schijf gemaakt. Ik ben heel blij met de serie van de wolf. Ik kan er gewoon lyrisch van worden. Ik zal het waarschijnlijk nog tot vervelens toe zeggen, maar ik ben er zo blij mee.
Aan de zijkant van de camper heeft Jan een buitenlamp gevonden. Die zit echter zo hoog, dat Jan er alleen bij kon als hij op zijn tenen stond en dan met een lang mes bij het knopje. Echt handig.
Als diner hadden we een heerlijk varkenshaasje van de bbq. Het was gemarineerd en omwikkeld met bacon.